Byron Bay, Collaroy en werk! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jan Schoot - WaarBenJij.nu Byron Bay, Collaroy en werk! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jan Schoot - WaarBenJij.nu

Byron Bay, Collaroy en werk!

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

07 December 2014 | Australië, Byron Bay

Na de drukte tijdens de G20-top in Brisbane hebben ik en mijn reismaatje Christian het iets rustiger aan gedaan. Twee daagjes hebben we Surfers Paradise bezocht waar we heerlijk hebben gechillt op het strand en flink wat gratis burrito's hebben gescoord. Hierna besloten we naar Byron Bay te gaan, daar aangekomen hebben we meteen een paar golfjes gepakt met wat oude vrienden van de Frasertour en heb ik mijn persoonlijk record aangescherpt van 5 naar 7 seconden staan op het boardje;)! Na dit huzarenstukje besloten we (Christian, Arvid en ik) 's avonds naar de vuurtoren te lopen. Na een flinke beklimming van 45 minuten kwamen we aan bij deze prachtige witte toren. Waarna Christian en ik besloten door te lopen naar het meest oostelijke puntje van Australië dit ogenschijnlijk kleine stukje was ook meer dan 30 minuten lopen. Hierna hebben we nog even gechillt bij de lichtbaken, waarna we de barre tocht naar het hostel liepen. De volgende dag hebben we alleen gebakken op het strand omdat de golven volgens een eerlijke lokale verhuurder niet goed waren om te surfen. Hierna zijn we dit pittoreske hippiestadje ingegaan en hebben we een lekker pizzaatje gescoord. 's Avonds heb ik een spelletje gedaan met twee gasten uit Gouda en zijn we gaan stappen. Eerst in een hardrock café waar het barstte van de hippie's en daarna in de buitenlucht bij een draaitafel met een vage DJ. De volgende ochtend hebben we een surfboard gehuurd en zijn we naar een ander strand gelopen waar de golven beter moesten zijn, dit was helaas niet het geval... Gelukkig kwam ik 's avonds een toffe gast tegen die al 4 jaar in de zomer in Mallorca woont en in de winter in Oostenrijk snowboard les geeft en nu waarschijnlijk duikinstructeur wil worden in Australië, supergaaf! Met nog wat andere gasten hebben we het stadje nog een keer onveilig gemaakt. De volgende dag besloten ik en Jacob mountainbikes te huren en zijn we over de 80 kilometer wegen naar Broken Head gefietst. Daar hebben we de rotspartijen naast de zee beklommen dit was heel indrukwekkend, hierna zijn we over het strand terug naar het hostel gefietst. Waarna we met de groep nog gezellig samen hebben gebarbecuet.
De volgende dag vertrokken Christian en ik richting Sydney. Waarna we afscheid namen na 3 geweldige weekjes reizen. Hierna heb ik de bus gepakt richting het hostel waar ik mijn eerste 9 daagjes heb doorgebracht met de groep van Australian Backpackers, dit voelt echt als thuiskomen. Hier kwam ik mijn maatjes Dennis en Benett van de eerste week tegen. Na weken lang zoeken naar werk, zei Dennis dat ze misschien bij hem op het werk nog mensen zochten. De volgende ochtend direct gesolliciteerd en na het gesprek direct aangenomen:D! Vrijdagochtend mocht ik meteen beginnen bij deze leverancier van outdoor producten (surfboards, snorkels etc.). Nu ben ik verantwoordelijk voor de opslag van inkomende en uitgaande goederen, en moet ik dus ook veel laden en lossen en ruimte creëren in de chaos, zeker nu met alle kerst inkopen. Na mijn eerste werkdagje had ik eindelijk weer besef van tijd want het was weekend! 's Avonds ontmoette ik Lotte, Kim, Jenny en Marleen waarmee ik flink heb gelachen, zaterdag besloten Kim, Lotte en ik naar Palm Beach te gaan waar we heerlijk hebben gezwommen en het veerpondje hebben gepakt op deze schitterende locatie. Daarna hebben we heerlijk gebarbecuet en zijn we tot diep in de nacht wezen stappen in de Sharkbar, wat een geweldige, supergezellige avond was dat. De volgende dag zijn we op het strand gaan liggen en hebben in de huizenhoge golven gezwommen. Later deze dag moest ik al afscheid nemen van Lotte waar ik in korte tijd een geweldige band mee heb gekregen, mijn Brabantse maatje! Hierna heb ik mijn eerste volledige werkweekje gehad dit beviel prima al is het wel heel druk en chaotisch op het moment. Maar heerlijk om weer een beetje ritme en gevoel van tijd te hebben, de knaken zijn natuurlijk ook van harte welkom:)! Donderdag bedachten we om Sinterklaas maar eens goed te gaan vieren, met pannekoeken, chocola, speculaas en natuurlijk mag Sinterklaas met zijn zwarte Pieten niet ontbreken. Dus hebben we een mijter en een baard geknutseld en heb ik op het heerlijke avondje voor Sinterklaas gespeeld en Mariëlla en Nout voor zwarte Piet. De hele avond hebben Sinterklaasliedjes geklonken in het hostel en heb ik enkele beruchte hostelbewoners op schoot genomen en voorgelezen uit het grote boek... Dit leidde tot hilarische tafarelen met de roe en enkele rake uitspraken;)! Na een kleine surprise en enkele spelletjes zijn de grote kinders met een gevulde hand, moe maar voldaan naar dromenland gegaan;)! De komende weken zal ik werken en verblijven in Collaroy (Sydney). Ik heb het hier gigantisch naar mijn zin, dit hostel voelt écht als thuis komen met alle gezellige mensen! Tot zover mijn reisverslag, de groetjes vanuit het geweldige Australië!

Cheers mate!

  • 07 December 2014 - 13:23

    Thieu Vdl:

    fijn dat je zo een fantastiese vacantie hebtje hebt het erg naar je zinnu een paar weekjes werken en dan weer verderop zoek naar avontuur p.s. heb je ook mooie vogels gezien dat zou mij meer intreseeren maar ja ieder zijn interesse heeeeeel veeeel plezier en geniet er van gr.thieu

  • 02 Januari 2015 - 17:18

    Thieu:

    beste jan de beste wensen voor het nieuwe jaar . je zal nu wel weer een beetje nuchter zijn na het nieuwjaar feestje wij zijn alweer aan het werk na de jaarwisseling waar zit je nu ergens of ben je nog wat aan het bijverdienen om de reis verder te betalen in elk geval veel plezier en kies de juiste vriend(in)en om mee op te trekken we wensen jou het aller beste en tot zien of horen met veel groeten thieu vdl

  • 06 Januari 2015 - 10:22

    Jan:

    Beste Thieu ook de beste wensen aan jou en voor heel VDL!

    Superleuk dat je me volgt ik probeer deze week weer een update te plaatsen op deze site van mijn reis:)!
    Ik heb hele gave vogels gezien zoals er zitten veel Kaketoes hier ze zitten regelmatig bij het zwembad van ons hostel daarnaast ook brutale huismusjes die naar binnenschieten voor backpackersvoedsel.
    Daarnaast heeft een vogel op Magnetic Island mijn burrito van mijn bord gestolen wat wel hilarisch was!
    Tot zover de vogeltjes mijn nieuwjaar was fantastisch hadden een geweldige plaats tegenover het Opera House en de Harbour Bridge met een fantastische vuurwerk show heel gaaf!
    Ik hoop deze week nog meer van mijn avonturen hier te plaatsen verder ben ik hier nog volop aan het werk en vermaak me opperbest!

    Superleuk van je reacties!

    Groetjes Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Op deze website zal ik mijn wilde, rustgevende, spannende, angstaanjagende, feestelijke en stoere avonturen delen van mijn kleine wereldreisje in Australië, Nieuw-Zeeland en Zuidoost-Azië.

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 8482

Voorgaande reizen:

30 September 2014 - 30 Maart 2014

Mijn wereldreis

Landen bezocht: