Nieuw Zeeland, SWEET AS✌..!!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jan Schoot - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland, SWEET AS✌..!!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jan Schoot - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland, SWEET AS✌..!!!

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

28 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Na mijn avonturen in Australië en in Auckland stapte ik op de Kiwi Experience bus en trok zuidwaarts richting de eerste stop in het noordereiland Hot Water Beach. Hier heb ik de mooiste strandhike tot nu toe gemaakt op Cathedral Cove Beach, 's avonds zijn we naar een strandje gegaan waar door geothermische activiteit het heet onder de voeten werd bij hoogtij. De volgende dag arriveerden we bij de Waitomo Caves waar ik een speciale tour heb gedaan in water tubes. Waarmee we door de grotten met Glow Worms zijn gedreven, heel gaaf in deze donkere grotten met een soort van sterrenhemel door deze lichtgevende wormpjes! Op dag 3 trokken we naar Rotorua waar we gingen overnachten in een Maori-dorp dit was wel heel toeristisch opgezet, maar toch hebben we een kijkje in de keuken gehad van de inheemse bevolking van Nieuw Zeeland. Na enkele spellen, goed eten en een lang verblijf in de jacuzzi's stond de volgende ochtend (lake) Taupo op het programma. Hier heb ik een van de vetste dingen uit mijn leven gedaan een skydive met een vrije val van 60 seconden, waarna ik nog enkele minuten met mijn parachute boven het prachtige Taupo heb gevlogen, echt een übervette ervaring en wat een adrenalinestoot!!!
Hierna besloot ik mezelf een vrije dag te gunnen om bij te komen en te genieten van alle ervaringen. Deze dag heb ik een mountainbike gehuurd en ben ik naar een prachtige rivier gegaan met een heetwaterbron waar ik heerlijk heb uitgerust en genoten! De volgende dag stond om kwartover 4 de wekker voor misschien wel het vetste wat ik tot nog toe gedaan heb, de Tongariro Alpine Crossing. Dit is een van de spectaculairste hikes van Nieuw Zeeland! Deze ruim 9 uur durende wandeling annex beklimming, leidden ons mede naar de voet van de ongelofelijk stijle Mount Doom (Lord of the rings) die een select groepje waaronder Inge en ik hebben bedwongen. Na deze beklimming en flink wat schrammen hadden we nog een prachtige wandeling van 5 uur voor de boeg, inclusief 20 minuten sprint om de laatste bus te halen:D! Wat een grensverleggende uitputtingsslag was dat, écht een geniale ervaring! Na deze prachtige vulkanische tocht kwam ik met een nieuwe groep aan in River Valley waar ik met een groepje Engelsen meerdere malen van een metershoge rots afgesprongen ben! 's Avonds hadden we een uitgebreid maal en daarna hebben we ons de biertjes goed laten smaken! Na een goed verzorgd ontbijt trokken we naar de hoofdstad Wellington, door gebrek aan tijd hebben we een kleine wandeling gemaakt door deze mooie stad, alvorens we alweer met de ferry richting het zuidereiland trokken en koers zette richting Kaiteriteri. Hier heb ik in de zee gekayakt in combinatie met een mooie hike in het Abel Tasman national park en een extra dagje genomen om te kunnen genieten van alle vette activiteiten die ik heb gedaan.
Na dit heerlijke dagje chillen reed de bus naar een prachtig meer waar we een ijskoude duik hebben genomen en een paar prachtige sprongen hebben gemaakt van de pier. 's Avonds stond er een thema-avond op het programma iedereen moest zich kleden naar de eerste en/of laatste letter van zijn voornaam. Dus JaN werd uiteindelijk JamaicaN met een mooie uitdossing tot gevolg maar dit had evengoed NinJa of JuNkie kunnen zijn. Veel mensen hadden het serieus aangepakt met carnavaleske tafarelen en een geweldige feestavond tot gevolg. Na een brakke ochtend met flink wat pannekoeken op het menu ging de reis verder naar Franz Josef, hier kwamen we aan in een prachtig hostel waar we 2 nachten zouden verblijven. Tijd voor een wasje, internetupdate en een goede scheerbeurt heerlijk was dat! De volgende dag hebben we een korte helicoptervlucht gemaakt en hebben we een 4 uur durende wandeling gemaakt op een gletsjer! Met onder andere ijsgrotten, watervallen, stromende riviertjes en vallende rotsen en ijsschotsen heel gaaf om te zien en te genieten van hoe mooi en puur Nieuw Zeeland is. Daarnaast heb ik ook nog gekart (luging) van een berg en gave stops gemaakt bij prachtige rivieren, meren en gebergtes. Dit is écht beste wat ik 'so far' gedaan heb, Nieuw Zeeland is echt onbeschrijfelijk gaaf! Een échte aanrader voor iedereen! Momenteel zit ik in de bus richting Lake Wanaka en heb ik al mega gave dingen geboekt voor in Queenstown 'The adventure capitol of the world'. Momenteel kan ik dus nog niet op mijn lauwere rusten, maar genieten doe ik met volle teugen! Zoveel leuke mensen ontmoet onderweg dus ga nu weer sociaal doen! Supergaaf dat jullie me blijven volgen!

Groetjes vanuit het ruige, avontuurlijke en onbeschrijfelijke Nieuw Zeeland!
Sweet as...✌

  • 28 Februari 2015 - 08:34

    Raswa:

    Super jan, geniet van deze prachtige ervaring D

  • 28 Februari 2015 - 17:46

    Thieu:

    kei gaaf jongen ik hoef jou het genieten niet te leren pas goed op jezelf en ga zo door gr thieu vdl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Op deze website zal ik mijn wilde, rustgevende, spannende, angstaanjagende, feestelijke en stoere avonturen delen van mijn kleine wereldreisje in Australië, Nieuw-Zeeland en Zuidoost-Azië.

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 524
Totaal aantal bezoekers 8487

Voorgaande reizen:

30 September 2014 - 30 Maart 2014

Mijn wereldreis

Landen bezocht: