Sa wa dii, 1e week Thailand! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jan Schoot - WaarBenJij.nu Sa wa dii, 1e week Thailand! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jan Schoot - WaarBenJij.nu

Sa wa dii, 1e week Thailand!

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

10 Maart 2016 | Thailand, Chiang Mai

Sa wa dii iedereen!

Donderdag 3 maart vloog ik via Istanbul naar de immense stad Bangkok, voor een nieuw avontuur. Na letterlijk én figuurlijk te zijn afgezet door de taxi chauffeur, kwam ik aan in ‘Oasis Hostel’. Direct kwam ik een Nederlander tegen bij de incheckbalie, Dante die tot de laatste dag in Bangkok mijn beste maatje was. Verder zat ’t hele hostel vol met leuke mensen dus direct contacten gelegd en de sfeer die op ’t terras hing had ik nog niet eerder meegemaakt tijdens mijn vorige reizen. ’s Avonds werd door een dame geopperd om naar de Pingpongshow te gaan, dus besloten we met achten naar Khao San Road te gaan, na lang onderhandelen konden we voor 300 Baht (ca. €8,-) naar de show inclusief bier en TucTuc. Wat we niet wisten dat we met 8 mensen die TucTuc in moesten, met 3 mensen bij mij opschoot en 1 dame half buitenboord hangend gingen we gierend van het lachen naar een vage buitenwijk. Voor een nog vagere show met vrouwen die kunstjes kunnen met bepaalde lichaamsdelen… en enorm goed kunnen richten met pingpongballen. Na deze ‘fantastische show..’ brak de tweede dag aan en besloten we (Michael, Sander en ik) om de Co van Kessel fietstour te doen door Bangkok. Deze 3 uur durende tocht bracht ons door de vele marktjes, smalste steegjes, rivieren leukste tempels en ook de armste en vieste delen van de stad. Terug in het hostel werden we verblijd met een heerlijke BBQ, na enkele biertjes besloten we om met ’t gehele hostel op stap te gaan naar KSR. De sfeer zat er al goed in maar toen we naar een kroeg gingen met live muziek ging het helemaal los. Iedereen van ons hostel ging de dansvloer op en al snel volgde de hele kroeg. Zelden zo’n gezellige avond gehad, ik straalde van oor tot oor. Na met iedereen van de kroeg gesproken, gedanst en gezongen te hebben, besloten we nog te feesten in een andere kroeg. Waar de kaars langzaam doofde;).. Dag 3 hebben we ’s ochtends lekker de ‘Changover’ uitgezeten en zijn we ’s avonds nog ff de stad ingeweest. Dag 4 waren er enkele muzikale backpackers die met gitaar en viool de show stalen.. dus heb ik me lekker ondergedompeld in ’t zwembad en daarna gezellig met Jonas, Dante en Deborah naar de State Tower (The Hangover) en Cloud 47 geweest met een prachtig uitzicht over Bangkok! Dag 5 heb ik afscheid genomen van mijn vrienden in ’t hostel en ben ik naar de voormalig hoofdstad Ayutthaya geweest. ’s Avonds leuke mensen ontmoet en besloten om de volgende ochtend om 8 uur (39° Celsius) de oude tempels te bezoeken met de fiets, die allen zeer indrukwekkend waren. In het knallende zonnetje hebben Rachel, Anika, Erik en ik onze Japanese foto skills uit de hoge hoed getoverd. Wat heel gaaf was, was dat er vele olifanten door de straten liepen, dat gaf het stadje nog een historischere aanblik. Hierna was ’t alweer snel tijd om de nachttrein te nemen naar het noorden van Thailand ‘Chiang Mai’. Wat een supergave ervaring was dat de nachttrein. Hier ontmoette ik al snel 2 Koreaanse Amerikanen en 2 Vlamingen, waar ik urenlang mee heb geouwehoerd. Deze nachttrein voelde een beetje als een schoolreisje, echt énorm gelachen. Na enkele selfiesIk ben nog nooit in zo’n korte tijd zoveel leuke mensen tegen gekomen, en wat is het eten ongelofelijk lekker! Haha en lekker heet, dat mag wel iets minder!

Kop koen krab voor het lezen!

Groetjes vanuit de noordelijke Tropen!

  • 10 Maart 2016 - 21:13

    Thieu Van Vdl:

    lekker interessant weekje dat belooft nog wat voor de rest van je vacantie laat je door niets gek maken en pas goed op je zelf jan nog veel plezier daar en we wachten op het volgende verslag uit het mooie land gr thieu vdl

  • 11 Maart 2016 - 11:04

    Sarina:

    Hoi Jan,

    Leuk om je avonturen weer te lezen. Heel veel plezier op je reis.

    Groetjes van de Pittbuls

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Op deze website zal ik mijn wilde, rustgevende, spannende, angstaanjagende, feestelijke en stoere avonturen delen van mijn kleine wereldreisje in Australië, Nieuw-Zeeland en Zuidoost-Azië.

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 8460

Voorgaande reizen:

30 September 2014 - 30 Maart 2014

Mijn wereldreis

Landen bezocht: