Cairns, Magnetic & Whitsunday islands! - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Jan Schoot - WaarBenJij.nu Cairns, Magnetic & Whitsunday islands! - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Jan Schoot - WaarBenJij.nu

Cairns, Magnetic & Whitsunday islands!

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

05 November 2014 | Australië, Whitsunday Islands

Na bijna 2 weekjes in Sydney vertrok ik samen met Anita naar Cairns het Salou van Australië! Na een eerste dagje relaxen bij de lagune arriveerde die avond al een nieuwe groep van 12 personen die ook via Australian Backpackers reisden. We besloten gezellig samen te gaan stappen in de Gilligans. Waar we in een heuse bingoshow terecht kwamen, dit ietwat ouderwetse spel werd door een komisch duo tot een waar lach-, dans-, en feestfestijn gepromoveerd. Daarna zijn we nog tot in de late uurtjes blijven feesten met deze gezellige groep en een verdwaalde Koreaan. De dagen daarna hebben we lekker samen gesport, gezwommen, gekookt, gebarbecued & gefeest.
Na deze supergezellige dagen besloten Anita, Yorick en ik mee te reizen in het gehuurde busje van Marlissa en Andrea. Toen we op het punt stonden te vertrekken bleek de schuifdeur vast te zitten na een uurtje worstelen kregen we de deur weer in de rails. Toen kon ons 3-daagse tripje naar het regenwoud beginnen. Na een aantal uurtjes rijden begon het aardig donker te worden toen hebben we aan de locals gevraagd waar we op een mooie plek il'legaal' konden overnachten. Dit was in Mossman bij een klein spoortje en een rivier aan de voet van een prachtige berg. Hier ontmoetten we een Zweed die al 3 maanden enkel van de natuur leeft. Na een gaaf gesprek besloten we vlug te eten in ons busje. Omdat we nooit met zijn vieren in het busje konden slapen besloot ik in de buitenlucht te gaan slapen. Na uren sterren kijken en ouwehoeren met Andrea viel ik in slaap, waarna ik enkele keren ben nat geregend... De volgende ochtend heb ik heerlijk in het kraakheldere riviertje gezwommen en eruit gedronken waarna ik fris achter het stuur kroop riching Cape Tribulation. Hier hebben we nog enkele uren door het prachtige oerwoud gelopen en in een hostel geslapen waarna we terugkeerden richting Cairns. Daarna ben ik nog gaan snorkelen in het fantastische Great Barrier Reef prachtig tussen de mooie vissen en het koraal. De afsluitende 2 daagjes nog gezwommen, gebarbecued en pannekoekjes gegeten met Mark en Jelmer. De laatste dag heb ik tevens nog flink onderhandeld en heb ik 4 prachtige tripjes geboekt voor omgerekend 520 euro.
Het eerste tripje was naar Magnetic Island waar ik 2 nachtjes in een prachtig hostel verbleef met uitzicht op zee. De eerste dag heb ik een 4x4 Jeep gehuurd met 3 Engelsen die ik de avond daarvoor heb ontmoet. Hiermee hebben we het hele eiland rond gecrosst. 's Avonds kwam ik Stefan van de vorige groep tegen waarmee ik gezellig iets at, terwijl ik aan het genieten was van mijn burrito, besloot een kakatoe een deel van mijn maal te stelen:D! Na deze rare vogel, besloten er enkele homo sapiëns de tafels te gebruiken als dansvloer waarna een groot feest losbarstte in het hostel. De 2e dag ben ik opzoek gegaan naar de walibi's op het eiland deze bevonden zich uiteindelijk tussen de rotsen waarna ik ze heb kunnen voeren, aaien en ermee op de foto ben gegaan. Hierna nog een lange wandeling gedaan richting de forten op het eiland.
Na 2 daagjes Airlie Beach begon de volgende trip naar de Whitsundays Islands. Na een heerlijke boottocht langs de eilanden arriveerden we bij ons prachtige resort op het eiland. Vlug een plons gemaakt in het zwembad, waarna een heerlijk buffet klaar stond. Om elkaar beter te leren kennen was er een spelletjes avond waarbij ons team natuurlijk won! Na enkele potjes beerpong snel het bed ingekropen. De volgende dag gingen we naar White Heaven Beach een hagelwitstrand met een azureblauwe zee echt een paradijs op aarde! Hierna zijn we gaan snorkelen bij het rif wat misschien nog wel mooier was dan het Great Barrier Reef. 's Avonds was het tijd voor de supergezellige karaoke avond, waar de ene nog valser zong dan de ander. Tijdens deze avond speelden mijn Amerikaanse maat en ik nog tegen team USA in de spannende beerpong finale die we winnend wisten af te sluiten. Hierna nog enkele valse liederen gezongen voordat we de volgende ochtend nog een mooie boswandeling hebben gemaakt afsluitend met snorkelen tussen gigantische vissen. Tot zover absoluut het gaafste tripje in Australië.
Hierna nog enkele dagen verbleven in Airlie Beach met de supergezellige Kayanda, Kees, Stef, Marc en Tim. Toen de nachtbus gepakt richting Agnes Water waar ik nog een lekker dagje heb gesurft met Andrea, Marlissa en Stefan. Momenteel zit ik in de bus richting Hervey Bay waar het volgende avontuur Fraser Island op me wacht.. Heel vervelend natuurlijk;D! Groetjes vanuit het zonnige en fantastische Australië!

Cheers mate!

  • 05 November 2014 - 08:20

    Josette:

    Geweldige eilanden , spreek uit ervaring! Zo mooiiii, kan je op papier bijna niet omschrijven! Leuk weer eens wat van je te horen, gr de bloemetjes

  • 05 November 2014 - 09:40

    Diana:

    Hey Jan, wat een verhalen, dejavu ;). Leuk hè en de whitsundays zijn mooi hè.
    Geniet er nog van mate. En huur op fraser island een jeep dat is leuker dan met zo'n grote bus ;).
    Have fun nog!!

  • 05 November 2014 - 11:19

    Jan:

    Nee inderdaad is niet in woorden uit te drukken zo gaaf hier Josette en Arno! Natuurlijk heb ik de Jeep op Fraser Island Diana! Ja Whitsundays waren echt het mooiste tot nu toe!

  • 06 November 2014 - 23:01

    Thieu Vdl:

    alles goed jongen man we missen jou wel speciaal de montage hoek is er erg stil nu . de groeten van ons allemaal en reis veilig en tot de volgende keer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Op deze website zal ik mijn wilde, rustgevende, spannende, angstaanjagende, feestelijke en stoere avonturen delen van mijn kleine wereldreisje in Australië, Nieuw-Zeeland en Zuidoost-Azië.

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 8504

Voorgaande reizen:

30 September 2014 - 30 Maart 2014

Mijn wereldreis

Landen bezocht: