Oranje boven in Aussie! - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Jan Schoot - WaarBenJij.nu Oranje boven in Aussie! - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Jan Schoot - WaarBenJij.nu

Oranje boven in Aussie!

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

10 Januari 2015 | Australië, Collaroy

Na het vieren van het oerhollandse Sinterklaas was de Hollandse koek nog lang niet op! Eerst kwam er een nieuwe Nederlandse groep in het hostel met een geweldig weerzien met een oude schoolmaat van de havo. Samen hebben we een barbecue georganiseerd en gezellig bijgepraat en later die week zijn Roy en ik gezellig op stap gegaan. Verder is het nog steeds doordeweeks lekker werken en 's avonds baantjes trekken in het (zee)zwembad en verder een hoop gezelligheid in het hostel. Voordat ik besloot dagelijks baantjes te gaan trekken in het zwembad heb ik mijn kuitspier gescheurd, na maanden van weinig sporten besloot ik te gaan hardlopen dit ging bovenverwachting goed tot ik na zo'n 5 kilometer ineens knap voelde.. Gelukkig gebeurde het op een zaterdag dus heb ik 2 daagjes met mijn been omhoog gelegen en kon ik maandag 'gewoon' weer werken. Na wat research en navraag bij wat vrienden hoorde ik dat ik na een week wel weer rustig aan kon gaan zwemmen dus nu zwem ik lekker elke dag om fit te blijven onder een heerlijke zonnetje. Tot zover de dagelijkse sleur:D!

Na dit weerzien met Roy besloten we met enkele vrienden naar een van de grootste en bekendste clubs in Sydney te gaan de Ivy! Wat een geweldig gave discotheek met meerdere verdiepingen en een rooftop zwembad tussen alle wolkenkrabbers in. Zo'n club die je alleen in films ziet, écht heel gaaf. Hierna was Nikos een reisleider van Australian Backpackers en inmiddels een goede vriend jarig, dus zijn we met 15 man op een piratenboot gegaan. Enkele anderen en ik hebben de mast beklommen en hadden zodoende een prachtig uitzicht op de Sydney Harbour. Na enkele foto's hebben we lekker gegeten en gedronken op de boot waarna we nog gezellig de binnenstad in zijn gegaan. Na deze geweldig leuke activiteiten en het ontmoeten van veel leuke nieuwe mensen liep het alweer richting kerst. Na een lekkere kerstlunch op het werk stond een lang kerstweekend voor de deur, gestart met een kerstlunch georganiseerd door het hostel. Met een heerlijke maaltijd en een gezellig volleybaltoernooitje. Na de klassieke en een tikkeltje cliché 'met de kerstmuts op het strand fotomomentje' hebben we nog lang op het strand gechilld en hierna nog lekker van het lange weekend genoten. Zondag zijn Glenn en ik nog naar een hoge rots gelopen en hebben we prachtige foto's gemaakt vanaf het uitkijkpunt met bijna 300 graden uitzicht over zee. Daarna kwam er echt een hele leuke groep in het hostel Anne, Annemarie, Janneke en ik besloten om oliebollen te gaan bakken voor het hele hostel. De dag voor oudjaar omdat je met oudjaarsdag tijdig een plekje in Sydney moet vergaren om een prachtig uitzicht te hebben op de grootste vuurwerkshow ter wereld! Na deze gezellige maar bovenal overheerlijke Nederlandse traditie brak oudjaarsdag aan waarop ik eerst tot 3 uur moest werken. Iedereen was al tussen 7 uur 's ochtends en 12 uur 's middags vertrokken, dus moest ik me haasten om nog een plekje nabij Sydney centrum te verkrijgen. Gelukkig hadden de oliebolbakdames (mooi woord) een prachtig plaatsje voor me vrij gehouden op de kade van Cremorne Point met een idyllisch uitzicht op de Harbour Bridge en het Opera House! Zodoende kon ik nog vlug een Slijterijtje in om biertjes te scoren en daar vond ik tot mijn grote vreugde Bavaria bier! Dus heb ik de gigantisch mooie vuurwerkshow gezellig met uiteindelijk 12 mensen en lekkere Bavaria biertjes gade geslagen. Wat een geweldig uitzicht met supergezellige mensen het was écht geniaal. De volgende ochtend moesten we weer vroeg uit de veren voor de volgende oranjetraditie de nieuwjaarsduik op Bondi Beach. Bij aankomst was het nog rustig en zoeken naar oranje zwembroeken, shirtjes en uitdossingen maar al snel kwamen de Holland vlaggen en Unox mutsen tevoorschijn. Na enkele minuten was het strand bezaaid met oranje mensen dit trok veel bekijks van de niet-Nederlanders op het strand. De Bondi (Baywatch) filmploeg had ons al snel in de smiezen en we werden al snel geïnterviewd. Bondi Baywatch gaf aan dat we voor de video gerust over het afgebakende looppad mochten en wij 'bescheiden' Nederlanders lieten ons dat buitenkansje niet afsnoepen. Na een leuke toespraak van de organisatie gingen circa 150 uitgelaten Nederlanders te water, waarna een klein feestje in de zee werd gevierd. Hierna hebben we nog enkele uurtjes op dit prachtige strand vertoefd. De 3e van Januari kwam de nieuwjaarsgroep van Australian Backpackers aan in het hostel en hebben we de nieuwjaarsduik nog even dunnetjes over gedaan dit keer met erwtensoep! Toen was mijn oudklasgenoot Roy inmiddels weer teruggekeerd uit Melbourne en samen besloten we zondag naar The Hobbit 3 te gaan in de grootste Imax (3D) bioscoop ter wereld. Na een geweldige film en een bezoekje aan deze immense bioscoop besloten we nog lekker te gaan terrassen op een mooie locatie in Darling Harbour. Onder het genot van het lekkerste biertje van Australië hebben we nog veel gelachen over vroeger en nu, en afspraken gemaakt om na Australië nog eens wat samen te ondernemen. Hierna vertrok Roy alweer richting Cairns om de Oostkust te bereizen. Nu bijna een weekje later begint het leven weer 'enigszins' normale vormen aan te nemen en word ik ondertussen pannekoeken met kaas gevoerd door Marleen. Wat ik natuurlijk heel erg vind:D! Zoals je leest hoef ik me niet te vervelen hier en is er genoeg te beleven, maak je dus geen zorgen! Nu ga ik genieten van mijn welverdiende weekend! Groetjes aan iedereen daar en tot mijn volgende blog, superleuk dat je me volgt!

Cheers vanuit het zonnige Collaroy!

  • 10 Januari 2015 - 14:23

    Coen :

    Mooi verhaal Jan! Echt vet allemaal!

  • 11 Januari 2015 - 08:47

    Jan:

    Dankjewel Coentje! Ja het is écht genieten hier, nog genoeg te beleven! Groetjes!

  • 11 Januari 2015 - 10:08

    Frank:

    Het ziet ernaar uit dat je het goed naar je zin hebt! Ik hoop dat je niet te veel last hebt van bedbugs. Hoorde namelijk dat die wel eens actief zijn rond Sydney ;), haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Op deze website zal ik mijn wilde, rustgevende, spannende, angstaanjagende, feestelijke en stoere avonturen delen van mijn kleine wereldreisje in Australië, Nieuw-Zeeland en Zuidoost-Azië.

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 8501

Voorgaande reizen:

30 September 2014 - 30 Maart 2014

Mijn wereldreis

Landen bezocht: