Eerste weekjes Sydney - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Jan Schoot - WaarBenJij.nu Eerste weekjes Sydney - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Jan Schoot - WaarBenJij.nu

Eerste weekjes Sydney

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

24 Oktober 2014 | Australië, Collaroy

Hallo iedereen!

Na ruim 3 weken schrijf ik dan eindelijk mijn eerste verhaal. De eerste weken zijn voorbij gevlogen met veel nieuwe indrukken, mensen, ervaringen en bovenal heel veel plezier! Dinsdagochtend 30 september begon de reis met het afscheid nemen van mijn moeder en zus. Toen ontmoette ik Mark een reisgenoot van Australian Backpackers waarmee ik gezellig een biertje pakte op schiphol waardoor we maar net op tijd het vliegtuig instapten (terwijl we werden omgeroepen). Na ruim 13 uur en een korte tussenstop in Bangkok landden we in Taipei waar we in een hotel de beentjes konden strekken, lekker hebben gezwommen, een hapje hebben gegeten en natuurlijk ook een stukje van deze prachtige stad hebben kunnen zien! Hierna vlogen we door naar Sydney. In deze metropool aanbeland werden we opgevangen door onze reisleiders voor één week Jaimy en Nikos. Na een fotomoment bij de Harbour Bridge en het Opera House vertrokken we naar ons hostel waar we na een plons in de Stille Oceaan en het zien van een walvis een heerlijke barbecue voorgeschoteld kregen. Dag 2 was ingepland om zorg-, telefoon- en bankzaken te regelen middels de ferry zetten we vaart richting de adembenemende skyline van Sydney. Waarna we ook nog een bezoekje brachten aan Hyde Park en de botanische tuinen afsluitend met enkele lekkere pilsjes in het hostel. De 3e dag van de groepsreis zijn we naar de Blue Mountains gegaan, een mooi bergachtig gebied nabij Sydney aansluitend met een bezoekje aan een nabijgelegen Zoo. Waar we voor het eerst op de foto konden met koala's en kangaroes. Later deze avond zijn we flink wezen feesten in de Sharkbite waar vele vreemde danspassen de revue passeerden. De 4e dag hebben we een stevige strandwandeling gemaakt waarna we lekker de zee in zijn gesprongen. 's Avonds besloten Mark, Nikos en ik rugby te gaan kijken in de pub waar bleek dat het de finale van de league was. The South Sydney Rabbitohs werden na 43 jaar kampioen en een groot feest brak los, na enkele uren ouwehoeren en feesten keerden we huiswaarts. Gelukkig waren we de volgende dag vrij, we zijn toen lekker de zee ingegaan, waar Nikos en ik in een wiergevecht verstrikt raakten. 's Avonds hebben we nog een lekker potje rugby gespeeld waarna we de volgende ochtend gingen surfen! De surfles onder de vrolijke leiding van Harry en Sam begon met oefenen op het strand waarna we al gauw de zee ingingen. Na enkele stroeve pogingen lukte het dan eindelijk om even op het bord te blijven staan... *KRAK* surfboard doormidden. Gelukkig waren er nog meerdere surfboards aanwezig zodat ik mijn 'surfkunsten' nog meermaals kon etaleren. 's Avonds hebben we lekker gebarbecuet, gedronken en afscheid genomen van de superleuke groep. Met 5 personen zijn we naar het centrum van Sydney gegaan en direct aangesloten bij een kroegentocht, in de 1e kroeg hebben we al ons bier gratis gekregen omdat ze niet terug hadden van 50 dollar :D! De 2e kroeg was super gezellig met topless servering en een superleuk live bandje na enkele danspassen wonnen we een tour naar de Blue Mountains helaas waren we hier al geweest.. In de laatste kroeg was een ballenbak waar Mark en ik natuurlijk even een kijkje moesten nemen. Na flink wat biertjes en een heel gezellige avond ging het licht langzaam uit.. De volgende dag zijn we de Sydney Eye Tower in geweest dit gaf ons een geweldig uitzicht over Sydney, door het perfecte tijdstip zagen we Sydney by day & night! Verder zijn we nog naar een rugby wedstrijd geweest en hebben we een wandeling gemaakt van Bondi Beach naar Coogee Beach en daarna lekker op het strand gebakken. Hierna is onze groep opgesplitst en zijn Anita en ik op ons laatste avondje nog gezellig gaan stappen in de Sidebar. Zoals je kunt lezen waren het 2 drukke maar vooral super gezellige en fantastische weken, waarin ik al veel mooie dingen heb mogen zien en ervaren. Nu plons ik lekker in de lagune in Cairns! Binnenkort zal ik verslag doen van mijn reisavonturen in Cairns. Zonnige groetjes vanuit Australië!

Cheers mate!

  • 24 Oktober 2014 - 09:07

    Nikki:

    Hee jan!
    Fijn om te horen dat je het goed naar je zin hebt!
    Geniet ervan, en ik ben heeel benieuwd naar de rest van de verhalen!
    Liefs nikki

  • 24 Oktober 2014 - 20:57

    Coen:

    Jan Ouwe Botaniër,

    Klinkt erg vet allemaal!! Met volle teugen van Sydney genoten zo te lezen. Ga zo door jongen. Veel plezier in Cairns en doe Nemo de groeten.

    Groeten regenachtige Mariahout

  • 27 Oktober 2014 - 18:10

    Miriam:

    Ha die Janneman
    Mooi zo'n verslagje en fijn dat je het zo goed naar de zin hebt. Ik zal je verslag uitprinten en een dezer dagen op het prikbord hangen want er word regelmatig gevraagd of ik al iets van je gehoord heb ;-)
    Grts van Miriam x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Op deze website zal ik mijn wilde, rustgevende, spannende, angstaanjagende, feestelijke en stoere avonturen delen van mijn kleine wereldreisje in Australië, Nieuw-Zeeland en Zuidoost-Azië.

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 8485

Voorgaande reizen:

30 September 2014 - 30 Maart 2014

Mijn wereldreis

Landen bezocht: