Ongelukje, afscheid Collaroy & nieuw begin! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Jan Schoot - WaarBenJij.nu Ongelukje, afscheid Collaroy & nieuw begin! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Jan Schoot - WaarBenJij.nu

Ongelukje, afscheid Collaroy & nieuw begin!

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

12 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Paihia

Het is weer tijd voor een nieuw blogje! Na een drukke periode met sinterklaas, kerst, oud en nieuw brak een rustige(re) periode aan. Het hostel zat propvol in deze periode en het werd weer wat rustiger, geen nieuwe (Australian Backpacker) groepen en het werd na kerst ook weer iets minder hectisch op het werk. Toen werd ik opgeschrikt door het bezoek van een 'buurvrouw'. Een dame herkende mij van het uitgaan van vroeger en zei jij ging vroeger stappen in Axis! Dat kon ik niet ontkennen en zij bleek uit het 'beruchte' Boekel te komen. Zo had ik weer een nieuw Brabants maatje in het hostel! Je komt ze ook overal tegen:D! Met haar en 2 anderen hebben we flink gebarbecued, omgeving van Collaroy verder ontdekt en zijn we naar de prachtige Blue Mountains geweest. Hier was ik in de eerste week ook al geweest, maar zelf op pad zonder gids was toch veel gaver. Na weer flink de Japanner te hebben uitgehangen (ca. 400 foto's) hebben we nog lekker pizzaatje gegeten en zijn we moe maar voldaan huiswaarts gekeerd. Na een volgend weekje zwoegen op het werk, stond er vrijdag een verrassing op het programma. Daniëlle had frikandellen gekocht in een dutch shop 200 kilometer verderop en deze ging ze bakken voor het hostel (heldin)! Zo lagen er plotsklap ineens 2 broodjes frikandel met HELA curry en ZAANSE mayonaise en uitjes op het bord, SMULLEN!! Na de smaak van Nederland kwam de smaak van Australië alweer snel om de hoek, ik had namelijk lang weekend vanwege Australia Day! Dit is de Australische versie van Koningsdag. De bedoeling was om met het hele hostel naar de Sydney te gaan, maar door de (on-Australische) plensbuien besloot iedereen in het hostel te blijven. Met een gratis barbecue, Australische spellen, buikschuiven en enkele alcoholische consumpties werd het al snel een dag om nooit te vergeten. Geweldig om eens met iedereen van het hostel een mooi feestje te bouwen! Hierna brak de laatste week werken aan met Willem en de collega's van het andere warehouse. Na nog een laatste weekje hard werken en een laatste overuurtje op vrijdag (ze konden me niet missen;), heb ik afscheid genomen van mijn leuke collega's. Het was een supertijd maar het was tijd om Collaroy in te ruilen voor een nieuw avontuur in Nieuw Zeeland.
Zaterdagochtend besloten Simon, Sanne en ik de ruige golven te trotseren met ons surfboard. Na enkele mooie golfjes gepakt te hebben werd ik door een flinke golf in mijn kraag gegrepen en met een rotvaart tegen de bodem van de oceaan gesmeten. Eerst gecheckt of ik al mijn tanden nog had en vlug naar de life guards gelopen. Deze vroegen of ik last van mijn nek had ik gaf aan een beetje, ik kreeg meteen nekbrace om en de ambulance werd gebeld. Het ambulance personeel checkte mijn nek, na enkele vragen te beantwoorden hoefde ik gelukkig niet mee... Na dit incident kwamen Jacob en Michael (vrienden uit Byron Bay) nog langs, en zijn Michael en ik (inclusief dikke neus en lip) nog laatste inkopen wezen doen in Sydney. De een na laatste dag zijn we nog naar Bondi Beach geweest en hebben we nog Weissbiertjes gedronken met een Aboriginal, héél interessant! 's Avonds heb ik afscheid genomen van iedereen en met name met 'het meubilair' van het hostel: Willem, Nikos & Simon! Iedereen bedankt voor de geweldige tijd die we hebben gehad in het Collaroy Beachostel, het ga jullie goed!
Na dit afscheid heb ik het vliegtuig gepakt richting Auckland (Nieuw Zeeland) waar ik in een superleuk hostel terechtkwam, meteen veel aanspraak. De eerste avond gezellig met een internationaal gezelschap op het dakterras gezeten. Daarna vertrok ik vroeg die ochtend met een Engelsman richting Mount Eden. Deze liep echter zo snel, dat we al snel afscheid namen, zodoende ben ik rustig naar de top van Mt. Eden gelopen. Ondertussen een deel van deze mooie groene stad gezien. Plots kwam ik midden in de stad een weiland met koeien tegen, nieuwsgierig ben ik het weiland in gelopen en dit bleek ook nog eens een sluiproute te zijn naar Mount Eden:). Op de top was een prachtige krater te zien en had je een geweldig uitzicht over de stad! De volgende dag besloot ik met een Amerikaanse naar de binnenstad en de haven te lopen, na enkele fotootjes, bakje koffie, en een burrito belandden we in een Irish Pub met een geweldig bandje en hele leuke mensen! Supergezellig! De volgende dag zijn we gaan voetballen samen met de Amerikaanse en een Belg die dit iedere zaterdag deed met een internationaal gezelschap. Nai deze winstpartij met deze gezellige club, besloten ik en de Amerikaanse met een bustour richting het noorden te trekken richting Paihia. Hier kwamen we in een super knus en boerderij-achtig hostelletje terecht. 's Ochtends zijn we naar de voormalig hoofdstad, Russell gegaan in dit schilderachtige kuststadje hebben we de Flagstaff Hill beklommen met een prachtig uitzicht over de baai, Paihia en Russell. Tevens zagen we heel toepasselijk een cruiseschip van de Holland America lijn voor anker liggen. Daarna hebben we nog pizza gegeten en gedronken met enkele ouwe veteranen uit de VS. Alsof dit niet genoeg was hebben we nog een 4 uur durende wandeling gemaakt door een prachtig bos, leidend naar enkele mooie watervallen. Toen het donker werd aangekomen in het hostel en momenteel weer in Auckland, waar ik na enkele laatste boodschapjes morgen vertrek richting het zuiden met de Kiwi Experience bus! Superleuk dat jullie me blijven volgen:D! Groetjes aan iedereen vanuit het machtig mooie Nieuw Zeeland!

Cheers!

  • 01 Maart 2015 - 02:23

    Jan:

    Hé Coen!

    Dankjewel! Ja hoe zuidelijker ik kom hoe mooier het word!
    Ik zit nu te wachten voor de Nevis Bungy en de Nevis Swing!
    En na deze heldhaftige sprongen gaan we een Fedgeburger eten:)
    Echt genieten hier in Nieuw Zeeland en in Queenstown.
    Ga nu proberen mijn zenuwen in bedwang te houden en ga van elke seconden genieten!
    Leuk dat je me volgt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Op deze website zal ik mijn wilde, rustgevende, spannende, angstaanjagende, feestelijke en stoere avonturen delen van mijn kleine wereldreisje in Australië, Nieuw-Zeeland en Zuidoost-Azië.

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 8488

Voorgaande reizen:

30 September 2014 - 30 Maart 2014

Mijn wereldreis

Landen bezocht: